דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השקעות - מדריך השקעות לטווח קצר 

מאת    [ 01/09/2010 ]

מילים במאמר: 413   [ נצפה 5981 פעמים ]

הפרטת קרנות פיננסיות גדולות, כמו קרן ההשתלמות, קרנות ביטוח, ואפילו קרנות הפנסיה, הפכה את כולנו לאחראיים בפועל על חלק נכבד מן החסכונות שלנו, ולכן גם לקוחות ישירים של יועצי השקעות. תחת לטפל בקהל מקצועי מצומצם, כפי שאולי היה המצב לפני כ20 שנה,יועצי השקעות של היום מספקים למעשה שירות לחלקים נכבדים, אם לא רוב רובה של האוכלוסיה.

מפאת קוצר היריעה לא נוכל להתמקד בכל החשיבות של יועצי השקעות בהחלטות כספיות שונות, ונעיין בעיקר בהשקעות לטווח קצר, והדרך בה יועצי השקעות יכולים לסייע בסוג זה של תבנית השקעות.

השקעות לטווח קצר- חסרונות

לפני שנעיין במה שהופך השקעות לטווח קצר לעניין אטרקטיבי עבור משקיעים (וכמובן גם יועצי השקעות) רבים, נציין בקצרה כמה נקודות תורפה שלהן. הנקודה החשובה ביותר היא כמות העבודה שהשקעות מעין אלה דורשות: מדובר בהשקעות דינאמיות מאוד, משתנות, הדורשות טיפול תדיר בהשקעה, העברת כספים, והחלטות מהירות.

כל הנ"ל מביאים לחיסרון השני: עלות ניהול גבוהה יחסית. כל העברת כסף עולה כסף, בין אם בצורה של עמלות בנקאיות, בין אם במסים ישירים ועקיפים, בין אם בשכר הטרחה של ברוקרים, ובין אם בשכר היעוץ של יועצי השקעות, שנדרשים, בדיוק כמוכם ואף יותר מכך, להשקיע הרבה יותר זמן כאשר מדובר בהשקעות קצרות טווח.

אז למה זה טוב?

לצד החסרונות, השקעות לטווח קצר מציבות כמה וכמה יתרונות, עד כדי כך שקשה לדמיין תיק השקעות מאוזן בלי סוג כזה של השקעות. יתרון ראשון ומשמעותי ביותר הוא ביטחון. בהקשר זה כדאי אולי להזכיר את הבדיחה הידועה, בה לקח על עצמו יהודי פשוט ללמד את הסוס של המלך לדבר תוך 15 שנה, בעבור שכר ענק כמובן.

כאשר נשאל לפשר מעשיו (ברור הרי שיוצא להורג אם יתברר כי לא עמד במשימה), ענה ש"תוך 15 שנה או שאני אמות, או שהמלך ימות, או שהסוס ימות". זה בדיוק היתרון של התחייבויות לטווח קצר לעומת השקעות ארוכות: הסיכוי המצטבר לאירועים לא צפויים והרי גורל, החל מפשיטת רגל וכלה באסון כלכלי או מפגעי טבע, קטן יותר בהשקעות קצרות טווח.

יתרון לא פחות חשוב, שניכר בעיקר כאשר אותו תיק השקעות מנוהל על ידי יועצי השקעות מוכשרים ונמרצים, הוא נזילות. הנזילות היא מושג כלכלי המציין את הקלות בה המשאבים (או הכסף במקרה זה) יכולים להיות מוסתים מאפיק אחד לאחר.

השקעות לטווח קצר הן למעשה התחייבויות לפרקי זמן קצובים ולא גדולים, מה שמאפשר לאותם יועצי השקעות להתאים את ההשקעה בצורה הטובה ביותר לתנאי שוק משתנים. מאותה סיבה בדיוק מומלץ במיוחד לנהל השקעות לטווח קצר דרך יועצי השקעות מקצועיים, שוב, כיוון שהשגת מלא היתרון של השקעות קצרות דורשת קריאה מתמדת של תנאי השוק והתאמת תיק ההשקעות שלכם לצפי בטווח הקצר.

המאמר מוגש על ידי פורטל ייעוץ השקעות הגדול בישראל, בו תוכלו למצוא אינדקס יועצי השקעות, לקבל מהם הצעות מחיר, לקרוא מאמרים מקצועיים בתחום ועוד.


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב